Wednesday, January 4, 2012

Ada yang dah erect? pfffftttt!!!

Last fourthnight weekend was freakin out..!
My boss assigned me and my colleague buat tajuk 'Cegah Sebelum Parah' untuk next issue.
Apabila diberi satu-satu tajuk, macam biasa kami akan kembangkan kepada beberapa angle. Macam biasa jugalah aku spoke out untuk bagi benda yang ridiculous. It's not ridiculous actually, it's outrageous.
Outrageous untuk readers, bukan untuk orang journalist macam kami. Ngeh!

Coincidently my mate, Nuar ada buat topic pasal WAKE (Rumah Perlindungan untuk Wanita HIV) last month. At the same time mereka (Kementerian Wanita) pun ada beli iklan, so apa salahnya kami sambung dengan something yang almost sama bukan? Sebab selama ini aku memang suka buat cerita social dalam tulisan aku.
Then aku talk to Nuar, mungkin kita boleh dapatkan few responden daripada rumah perlindungan tersebut. Kebetulan sudah ada pondan yang sudah berubah untuk ditemuramah dan seorang lady yang bekerja outreach mengagih free condom willing to help us.

"Kau interview Noraini. Dia ni sukarelawan daripada WAKE. Dia selalu ke lorong-lorong, jumpa pekerja seks dan bagi kaunseling pada mereka tentang HIV," kata Nuar sambil menulis contact number dalam kertas. Cantiklah! this one is really good! Boleh buat siaran langsung punya story!

Then after a week, we manage to meet up somewhere at Chow Kit, ya, Lorong Haji Taib is Noraini's territory. On that day, Napi, another team mate couldnt show up because he got a problem with his car and unable to help me to meet up Noraini. Nampaknya gua kena buat assignment sorang-sorang.. alahai, macam tak biasa pula. Namun setelah beberapa ketika baru aku tarsadar. Awal petang tersebut Noraini ada beritahu kondom yang dia nak bawa pada malam itu sedikit tebal dari biasa.. untuk mak nyah katanya. Jadi scara tak langsung malam itu gua akan bertemu pondan-pondan. DAMN! kebetulan hari itu aku pakai seluar putih ke pejabat. Tak balik rumah terus shoot ke Chow Kit. Surely penampilan aku hari tu akan attract those ladyboys yang sedang menayang buah dada palsu. Gosh! Mesti horror! Mesti aku kena mengurat.. itu tadahal, bukan sekali dua sebab last time aku pernah bekerja lewat malam di menara EON Bank Jln Raja Laut which situated nearby LHT. Usah cakaplah, jalan-jalan di Pavilion pun ada je yang mensuwiitt pada aku.. tapi yang tak enaknya jantan! kalaulah gadis-gadis, mungkinlah considerable untuk aku tinggalkan emel atau fb untuk aku sambung ayat.. kah kah!

Ok. Sekarang mood takut sudah selubung. Apa macam kalau samseng Chowkit kacau aku tengah buat kerja? Itu aku tak berapa takut sebenarnya.. betul! Aku tak goyang sebab aku pun thugs jugakk..hahahaha..
Tapi macam mana kalau aku kena rogol dengan maknyah2 ni? siapa nak tolong? Hey, gua masih dara lagi okay? takkan aku nak risiko perawan aku malam tu? Arghh!! Stressed! Stressed!! DAMN!

Still, aku drive ke Chowkit with worried. Jarang rasa insecure macam ni walaupun banyak dulu buat kerja undercover. Aku bukan apa.. Allergi sikit sama ladyboy. hahahaha.. bukan tak tahan godaan lah sial! hahaha.. walaupun, aku call juga my friend, PD to be caretaker aku malam tu. Malangnya dia sedang date dengan GF. So nak taknak terpaksa juga minta tolong Nikki untuk teman yang sedang makan dengan adik di PJ. Gosh, tak pernahlah rasa nak menyusahkan orang. Tapi terpaksa sebab aku risau coz aku tak kenal siapa dia Noraini ni. Ye, she's coordinator untuk rumah WAKE tapi masalahnya umur Noraini ni sudah menjangkau 50 tahun. Kalau aku dirogol ke, apa ke..haishhhh!! simpang malaikat 44!! haduiiii...

Bila aku sampai, cerita banyak takde terus mengorek cerita si Noraini sebagai seorang volunteer pada kerja-kerja sosial ni. Lot's of story dohh!! Baru aku tahu rupa-rupanya aktiviti penyundalan di sini sangat cepat. It's daily basis. Mesti kalian tertanya macam mana aktiviti penyundalan berlaku. OK, like this.. Pekerja seks akan merayau cari customer kat bawah. Bila dah dapat, mereka naik atas rumah kedai. Rumah-rumah tu ada penyewa. Kemudian penyewa akan 'sewakan' kepada pekerja seks ini bilik untuk diorang beromen dalam tempoh sejam. Hanya RM6-7 untuk satu sesi lempiasan nafsu. So, ada pekerja seks akan menyewa selama sehari which harga bilik sewa satu hari adalah RM100. Mereka akan kutip setiap hari. Here it goes boys and girls. Daily basis punya business. Mana ada bilik yang available, mereka akan 'pinjam sat'.

Kemudian aku dibawa berjalan di sekitar lorong-lorong dan mengagih kondom pada mak nyah.
Mak aihh.. Lawa-lawa sial pondan malam tu.. buah dada semua terjojol-jojol! melimpah ruah..
Waktu aku jalan dengan Noraini tu, pergh.. ada je yang mengurat.. Ada satu pondan ni, pergh!! memang cun gila! Sekali taste la pulak.. Sekali dia bersuara.. aduhh, garauu!! hahaha...
Gua pun bantai tersengih je lah kalau dah nama pun kerja.. kemudian gua snap gambar.. aduhai, getis menggetissssss... hahahaha.. Sedih pulak aku tengok ramai betul bangsa jantan macam aku jadi macam ni. Rupa-rupanya bukan melayu dan india menyundal di sini, tapi indon pun ramai.. genteng-genteng sinetron gituu wahhh!! haha.. ada yang dah erect? hahah..

dalam pada tu banyaklah si Noraini ni bercerita pasal nyah-nyah di sini. Mak aihh, aku tengok dia tegur pondan2 sini dah macam dia pulak mak ayam..hahaha

Sebenarnya pekerja-pekerja seks di sini homeless. mereka tidur di street yang bersih berhampiran kawasan bank di kawasan Chowkit. Yeargh! Dan korang mesti pelik, dapat customer punya ramai, dan pelacuran adalah satu pekerjaan yang mudah dapat duit tapi tidur di jalanan? ya, di jalanan! Tahu sebab apa? Sebab mereka ni menagih dadah.. Kerana dadah mereka melacur dan menyundal. get it? Ceritanya mudah, adanya pelacuran kerana adanya penagihan dadah.. Secara asasnya, punca kepada pelacuran adalah daripada dadah. That's perkaitan! how's dat?

Okay, done with dat.. nak baca detail, beli mastika Mac 2012 yang akan keluar pertengahan februari. Lama sangat? Sorylah, Sebab story bulan Feb 2012 load dengan cerita aku interview maknyah penghidap HIV.. story dah banyak sangat so kena injak untuk later issue... BTW aku petik sikit previu sebagai sneak peak..


"...Kadang-kadang ada juga antara penghuni rumah WAKE yang keluar jumpa kawan, kemudian tak balik-balik. Maka, wanita ini jugalah yang akan pergi mencari sampai ke lorong gelap ini.
          “Saya risau, kalau-kalau mereka ini jatuh atau berlaku kemalangan. Maklumlah, kebanyakan daripada mereka ini antibodi dah tak kuat. Saya cukup risau!” katanya sebaik kami mengagihkan kondom-kondom di seberang jalan.
          “Eh, aku tak pakailah benda ni mak ayam.. tak best!” kata salah seorang ladyboy yang berada di situ sebaik Noraini menghulurkan tiga paket kondom kepadanya.
          “Kenalah pakai, saya baru urus jenazah salah seorang budak HIV. Teruk keadaan dia. Ambil ni,” pantas Noraini memberikan paket-paket kondom itu ke tangan seorang ladyboy yang memakai baju separuh bogel. Sempat juga ladyboy ini bermain mata dengan penulis. Aduhai!
          Ya, Noraini bukan sahaja bertugas sebagai koordinat rumah WAKE 3, mengagih kondom, tetapi wanita ini turut menguruskan jenazah penghuni WAKE yang meninggal dunia. Eh? Kenapa sampai dah meninggal dunia pun Noraini kena urus? Takkan tak ada keluarga waris yang tuntut jenazah?
          “Itulah yang paling menyedihkan. Sebenarnya susah nak cakap bab ini. Kebanyakan pembawa wabak HIV ini menyisihkan diri dari keluarga. Bukan satu dua kes, tapi banyak,” cerita Noraini dengan wajah yang sugul.
          “Sebenarnya kebanyakan dari mereka ini tidak bercerita perihal masing-masing dengan terperinci bila mereka datang. Mereka menyisihkan diri dari keluarga kerana mereka malu untuk memberitahu pada keluarga. Pernah juga satu kes baru-baru ini seorang klien kami yang meninggal dunia. Puas kami cari keluarga waris tapi tak jumpa, hinggalah saya terpaksa menghubungi pihak polis untuk mencari keluarga waris,” tambahnya lagi dengan nafas yang sedikit tersekat.
          Menurut Noraini, dengan berkat usaha, akhirnya dia dapat menghubungi keluarga waris yang tinggal di sebuah negeri Pantai Timur.
Seluruh keluarga waris datang sampai enam tujuh buah kereta dari pantai timur, bawa pulang, mandikan, kapankan, ke bumikan dan ditalkinkan dengan sempurna – walau mayat sudah membujur. Ketika itulah Noraini tahu rupa-rupanya Allahyarham melarikan diri bertahun-tahun sudah lamanya.
“Bukan sahaja jenazah penghidap HIV Muslim, tetapi saya juga
pernah menguruskan mayat berbangsa India,” sambung Noraini lagi.
Mayat kliennya itu dimandikan dan diurus sehingga pengebumian kerana mayat waris langsung tidak dituntut oleh keluarga. Sedihnya!
          Kalau ditanya bagaimana perasaan Noraini, sudah pastinya wanita ini berasa sedih. Mana yang telah meninggal dunia, diuruskan tetapi jauh di sudut hatinya apa yang lebih sedih apabila ada penghuni yang datang mengadu ketika sakit dijaganya, dibawa ke hospital tetapi bila sudah sembuh, kembali semula ke lorong-lorong menjalani kegiatan lama...."

okay.. sikit2 saja ya.. kalian nak baca detail dapatkan issue Mac..




Ini dia... bertimpa kauu!!







Ini gambar mak hayam yang sudah bertaraf legend di sini.. heheh

4 comments:

  1. tembamnya yang pakai tube hitam tu..wahahahahahaha

    ReplyDelete
  2. good story...x kn ko xde yg bekenan kot kat lady boy ni..wakaka

    ReplyDelete
  3. thanx guys.. kalau depa tak bersuara garauu..konpius jugaklah boss..hahahaha!! sumpah lawa..

    ReplyDelete